وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

۱۶ مطلب توسط «مسعود طاهری» ثبت شده است

۰۱شهریور

سلام دوستان

برای مسافرت مجبور شدم یک روزه به میانه (شهر خودم) برم. به محض رسیدن به خونه مجبور شدم لپ تاپم رو روشن کنم و ایمیل های کاری را بررسی کنم. علیرضا هم در کنار من داشت بازی می کرد که یک هو چشمتون روز بد نبینه افتاد روی لپ تاپم و LCD اون را کلا خم کرد اما لپ تاپ من سگ جون تر از اینها بود که با این بادها بلرزد.

 و اما عکس العمل من یک کشیده کوچولو نسبت به پسرم بود. تا به حال دست روی پسرم بلند نکرده بودم الان پشیمان هستم بنده خدا وقتی عصبانی شدم و بهش کشیده زدم ترسیده بود. دیشب همه اش صحنه زدن اون جلوی چشمم بود و من ناراحت بودم . علیرضا تازه حرف زدن یاد گرفته و همه اش از من معذرت می خواست. و می گفت ببخشید بابا


مسعود طاهری
۲۳مرداد

سلام

دویاره چند روزی است که تنها شدم. 

به خاطر اینکه توی خونه تنها نباشم و  حوصله ام سر نره شب ها دیر میام خونه و البته مجالی برای درست کردن شام ندارم. امروز هم یکی از اون روزهایی بود که دیر اومدم خونه و مجبور شدم از ساندویچی سر خیابان دو  سمبوسه بگیرم. 

ساندویچ و سمبوسه اگر از بیرون خریداری بشه زیاد دلچسب نیست اما برخی روزها آدم مجبور میشه بره سراغشون. فقط در جهت امان بودن از عواقب بعدی حتما باید از روی اون دوغ خورد.

اما امشب نتیجه اخلاقی گرفتم که در برخی از روزها باید غذا زیاد درست کنم و در فریز و یخچال نگهداری کنم حداقل از ساندویچ ، پیتزا و... بیرون بهتر است.


خوشحال میشم تجربیات دوستانی که مجردی زندگی می کنند رو توی آشپزی بدونم.


لازم به ذکر است که اگر حوصله داشته باشم استعداد آشپزی خودم بد نیست تعریف از خود نباشه تا به حال چند غذای چند تا مهمونی را با موفقیت ردیف کردم.


مسعود طاهری
۲۰مرداد

سلام دوستان 

دیروز دوشنبه شب به سرم زد یه زنگی به دایی ام که بیش از 30 سال است ندیدمش زنگ بزنم. ایشان در سویس زندگی می کند و جویای احوال او بشوم هر از چند گاهی اون زنگ میزنه و بعضی از مواقع ما.

خبر خوشی به من داد گفت به زودی (شهریور ماه) می آید ایران برای دیدار فامیل البته باید اشاره کنم که بیشتر دلیل اومدش به خاطر مادرش و همنیطور علیرضا کوچولو  من بود. خیلی خوشحال هستم.

موفق باشید

مسعود طاهری
۱۳مرداد

سلام دوستان

بدون مقدمه بریم سراغ اصل موضوع.

یکی از بدترین چیزهایی که در پروژه های عملیاتی از آن تنفر دارم پروژه های Convert اطلاعات است. سیستم هایی که بدترین نوع داده را داشته و قرار است اطلاعات و رکوردهای آنها را به سیستم جدید منتقل کنیم و بدتر از آن فشار و... سازمان برای انجام هر چه سریعتر این نوع پروژه ها

قرار است پروژه ای استارت بزنیم که داده های قدیمی سازمان با انتخاب خود کاربر به سیستم جدید منتقل بشه در حین انتقال هم اگر رکوردی مشکل داشت (مانند مشکلات Businessی و... ) عملیات انتقال به ازای آن کنسل شود تا اصلاحات آن انجام شود. البته با ثبت لاگ و ...


یکی از بهترین ابزارها برای این نوع پروژه ها استفاده از SQL Server Integration Services یا همان SSIS می باشد. 

شاید خیلی از دوستان هم اعتقاد داشته باشند که در مبحث توسعه بانک اطلاعاتی ETL و فرآیندهای مربوط به آن یکی از زمان برترین قسمت های یک پروژه است.

امیدوارم که بتوانیم هر چه سریعتر و با بهترین کیفیت ممکن این کار را به سرانجام برسانیم.


مسعود طاهری
۱۱مرداد

سلام

امروز بعد از دو ماه همسر و پسرم دارن از مسافرت بر می گردند. بالاخره صبح میرسند تهران.

اما من بیچاره دیشب با کلی تلاش بالاخره ساعت 9 شب به خونه رسیدم تا ساعت 10 مشغول ضبط یک فیلم برای نیک آموز بودم می دونستم اگر نگه اش دارم برای روز یکشنبه علیرضا به هیچ عنوان نمی گذاره ضبطش کنم بنابریان همون دیشب کار فیلم را یکسره کردم.

و اما بعد از ظبط فیلم برای خرید به میوه فروشی ، فروشگاه و... رفتم یخچال خونه بیچاره هنگ کرده بود از بس توش هیچی نبود. زمان هایی که کسی خونه نباشه معمولا تا دیر وقت سرکار هستم بنابراین خریدی برای خونه انجام نمیشه و...

اصل کارم تازه 11 ش شروع شده و تا 1 صبح ادامه داشت. تمیز کردن خونه خیلی کار سختی است. به نظرم این کار برای آقایان شنکنجه است. حالا فهمیدم همسر چی می کشه از دست من و پسرم. با وجود شاغل (معلم) بودن باید خانه داری و نگهداری از پسر شلوغم را عهده دار باشد.

هم اینجا از اون تشکر می کنم. 

راستی یادم  رفتم بگم SQL Server 2016 CTP 2.2  را دانلود کردم هنوز نتونستم نصبش کنم .

یکسری تغییرات در اون اعمال شده ان شاله بتونم آموزش های مربوط به SQL Server 2016 را هر چه سریعتر استارت بزنم. 


موفق باشید


مسعود طاهری
۰۹مرداد

سلام دوستان

چند وقتی است که به شدت سرما خوردم و صدام به زور در می آید. متاسفانه طبق یک عادت قدیمی بعد از استحمام به سمت کولر حمله کردم و آخرش چیزی جزء سرما خوردگی نصیب من نشد.

امروز هم جلسه 9 را با موفقیت برگزار شد. که به علت ناخوشی و همچنین کوفتگی و... این جلسه برام زیاد دلچسب نبود. متاسفانه در این گونه مواقع هم این عوامل باعث میشه که آدم حواسش به مطالب گفته شده نباشه. توی کلاس چند جا اشتباه داشتم که بچه ها گوشزد کردن از اونها متشکر هستم. امیدوارم که بتونم جلسات بعدی با مطالب بهتر و به روزتری در خدمت بچه ها باشم.

ضمناً

1- گزارش جلسه 9 دوره SQL Server ویژه برنامه نویسان  به زودی در سایت قرار خواهد گرفت

2- هرگز بعد از استحمام به سمت کولر حمله نکنید


شاد و پیروز باشید


مسعود طاهری
۰۸مرداد

سلام دوستان 

امروز کمی زودتر از سر کار برگشتم. چند جا برای کار قرار داشتم که همه اونها را به روزهای دیگه Shift دادم تا بتوانم مطالب جلسه 9 دوره SQL Server ویژه برنامه نویسان را آماده کنم

برای این جلسه مطالب جالبی آماده کردم. ان اشاله بعد از برگزاری کلاس گزاش کامل اون را در وب سایت نیک آموز مشاهده خواهید کرد

امیدوارم که در این چند وقت بتونم در وب سایت نیک آموز چند مطلب آموزشی درباره SQL Server 2016  ارائه کنم.
موفق باشید.

مسعود طاهری
۰۴مرداد

سلام خدمت همه دوستان عزیز

بالاخره DevExpress هم نسخه ویندوزی (Win Form) خودش را با پشتیبانی از زبان فارسی (RightToLeft) ارائه داد. 

DevExpress نسخه 15.1 با پشتیبانی از RightToLeft


همه برنامه نویسان ویندوز، وب و... برای خودشان مجموعه ابزارهای UI خاصی در نظر داشته و عموماً در پروژه هایشان از آنها استفاده می کنند. چنانچه در وب سرچ کنید یکی از قوی ترین ابزارهای طراحی UI مخصوص شرکت معظم DevExpress بوده که تا چند وقت پیش به طور رسمی هیچ پشتیبانی از RTL در ابزارهای Win Form خود ارائه نمی داد اما به یکباره رویکرد این شرکت عوض شده و برای به دست آوردن بازار بیشتر پشتیبانی از RightToLeft را به مجموعه ابزارهای ویندوز خود اضافه کرد.

مسعود طاهری
۰۴مرداد

سلام

جلسه هشتم را برگزار کردیم و یک گزارش کامل به همراه دانلودی قسمتی از دوره SQL Server ویژه برنامه نویسان را در سایت نیک آموز قرار دادیم.


مشاهده گزارش کامل جلسه هشتم:  گزارش جلسه هشتم SQL Server ویژه برنامه نویسان


تصاویری که در سایت منتشر نشده است و در وبلاگ می‌گذاریم برای مشاهده تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

مسعود طاهری
۰۲مرداد

سلام

امروز تونستیم جلسه 8 دوره SQL Server ویژه برنامه نویسان را با موفقیت برگزار کنیم. ان شاله گزارش دوره را در سایت منتشر خواهیم کرد.

اما امروز بعد از اتمام دوره با فرید برای خرید میوه و وسایل ناهار رفتیم. من معمولا از میوه فروشی محل که اجازه  جدا کردن میوه را به خریدار می دهد خرید می کنم.

مثل همیشه به قول همسرم حمله کردم جهت درو کردن هر چیزی که دلم می خواست موقع خرید وسایل که مربوط به شکم می شود سعی می کنم شکمم را شرمنده نکنم.

خرید کلی میوه با موفقیت انجام شد اما چون میوه ای که دلم می خواست (گیلاس) تموم شده بود مجبور شدم به میوه فروشی دیگری برم سریع پاکت را برداشتم و در چشم به هم زدنی اون رو پر کردم و رفتم برای حساب یک و نیم کیلو گیلاس 25 هزار تومان آب خورد کفم برید معمولا به قیمت میوه ها هیچ توجه نمی کنم. اما اینبار وقتی فاکتور میوه رو توی ماشین دیدم کفم برید.

Masoud Taheri

نتیجه اخلاقی وقتی جنسی را می خرییم قبلش قیمت اون رو استعلام کنید تا مثل من نقره داغ نشوید

موفق باشید

مسعود طاهری