وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

Devexpress فارسی

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ب.ظ

سلام خدمت همه دوستان عزیز

بالاخره DevExpress هم نسخه ویندوزی (Win Form) خودش را با پشتیبانی از زبان فارسی (RightToLeft) ارائه داد. 

DevExpress نسخه 15.1 با پشتیبانی از RightToLeft


همه برنامه نویسان ویندوز، وب و... برای خودشان مجموعه ابزارهای UI خاصی در نظر داشته و عموماً در پروژه هایشان از آنها استفاده می کنند. چنانچه در وب سرچ کنید یکی از قوی ترین ابزارهای طراحی UI مخصوص شرکت معظم DevExpress بوده که تا چند وقت پیش به طور رسمی هیچ پشتیبانی از RTL در ابزارهای Win Form خود ارائه نمی داد اما به یکباره رویکرد این شرکت عوض شده و برای به دست آوردن بازار بیشتر پشتیبانی از RightToLeft را به مجموعه ابزارهای ویندوز خود اضافه کرد. 


البته باید اشاره کنم که شروع کار پروژه RTL برای کامپوننت های ویندوزی با ایجاد تغییر در کامپوننت های زیر می باشد.


Charts

Grid Controls (Grid, TreeList, Pivot Grid, Vertical Grid and Property Grid)

Data Editors and Multi-Use Controls (Range Control, Rating Control, etc.)

Ribbon, Menus and Related Controls (BackstageView, AppMenu, еtс.)

Layout Control and Layout Containers (TabControl, GroupControl, etc.)

Navigation Controls (Navigation Bar, Tile Control, etc.)

Application UI Controls (Docking, DocumentManager, etc.)


قطعا هنوز این شرکت در ابتدای RTL  و چالش های آن بوده اما به این نکته هم باید توجه داشت که این شرکت تجربه چندین ساله در ارائه کامپوننت های WPF خاص با پشتیبانی از RTL دارد و از عهده این کار هم بر خواهد آمد. برای مثال در صفحه پشتیبانی محصولات این شرکت به تازگی می توانید لیستی از درخواست های مختلف برای RTL شدن واقعی و... را برای کامپوننت های ویندوزی مشاهده کنید که این شرکت اغلب وعده انجام آنها را داده است. (برای نمونه به این لینک مراجعه کنید.)


خوب دیگر تعریف و تمجید بسه بهتره تصویر چند نمونه از کامپوننت های مختلف DevExpress که به صورت RigthToLeft می باشد را در این قسمت مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک و پس از آن بر روی دکمه اندازه واقعی تصویر کلیک کنید


DevExpress فارسی


DevExpress فارسی


DevExpress فارسی


DevExpress فارسی


DevExpress فارسی


DevExpress فارسی

در انتها 

1- برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص (پشتیبانی زبان فارسی در DevExpress) می توانید به این آدرس مراجعه کنید

2- برای دانلود نسخه 15.1.5 کامپوننت های شرکت DevExpress می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

3- می دونم که خیلی از برنامه نویسان دنبال تقویم DevExpress به صورت فارسی/شمسی هستند. اما هنوز خبری نیست. فعلا با ابزارهای استاندارد مثل گرید، ادیتورها، منو و... کارتون را راه بیاندازید تا ببینیم بعدا چه می شود.

نظرات  (۲۰)

آقا دمت گرم دنبال لینک 15.1.5 بودم

با سلام . این نسخه ویژوال استودیو  رو هم ساپورت میکنه ؟2015
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۸ فرید طاهری
سلام دوست عزیز
بلی این نسخه کاملا با VS.NET 2015 سازگار است.
در اینستا نیک آموز تصویر مربوطه را گذاشتم.
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۲ بابک پورحسین
سلام . توی تصاویری که ارائه فرمودین علاوه بر راست به چپ بودن کنترل ها سایر عبارتهای انگلیسی مثلا جستجو و فیلترها هم بصورت فارسی هستن .سوال من اینه که آیا شما اینها رو فارسی کردین یا در ورژن جدید به این صورته ؟ اگر هست لطفا راهنمایی کنید من چطور باید اینها رو فارسی کنم ؟
با تشکر از شما
سلام
این عبارت ها  توسط خود کمپانی ایجاد شده برای اینکار می توانید به قابلیت Localization این نرم افزار مراجعه کنید

۰۷ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۴ بابک پورحسین
سلام و تشکر از جواب شما
اگر امکانش هست با یک مثال توضیح بدین ممنون میشم
پاسخ:
سلام بابک جان
کامپوننت ها را دانلود کنید مثال Win Form اون توسط DevExpress به صورت فارسی شده و کاملا گویا است.
نحوه استفاده از کامپونت ها هم تقریبا شبیه به کامپوننت های استاندارد ویندوزی است با کلی امکانات اضافی
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۷ فرشید علی اکبری
سلام
((  واقعیت یا رد این موضوع؟؟ امکانی کذایی از طرف شرکت اصلی ))
ناگفته نماند که هنوز خیلی مانده تا این کامپوننت ها توسط خود شرکت اصلی کامپلا با زبان فارسی سازگار شود و بنده با توجه به تجربه و تخصص خود در این زمینه (فقط پاره ای از مشکلات نسخه 15 را به برنامه نویسان گوشزد خواهم کرد) چرا که از طرفی نسخه 15 هنوز هم تاریخ شمسی را پشتیبانی نمیکند و این رسماً برنامه نویسان را مجبور به چشم پوشی از بکارگیری بسیاری از قسمتهای این ابزار حرفه ای میکند. عدم استفاده الز  کالندرها وتاریخ در قسمت ها مختلف و نیز عدم امکان استفاده از کامپوننت پرقدرت مدیریت جلسات وزمان (Scheduler) با این همه امکانات و انعطاف بطور جدی دست برنامه نویس را در استفاده از این مجموعه می بندد (که خود جای بحث زیاد دارد) واز طرفی دیگر هم در بحث RightToLeft حالا حالاها مشکل دارد و متاسفانه این شرکت جهت سازگار کردن این کامپوننت ها در خصوص RTL فقط یک کلاس اضافه کرده که توسط آن (RightToLeft بطور طبیعی) در آن عمل نمیکند بلکه با فراخوانی آن کلاس باعث میشود Layout آبجکت های مورد نظر، از فرم گرفته تا برخی دیگر از ابجکت ها تغییر کند. در کل این RTL  یک امکان دهی کذایی بوده که فقط برخی از نیازهای برنامه نویس را پاسخگو می باشد. به عنوان مثال: یک فرم عادی در ویندوز ایجاد کرده و تعدادی آبجکت معمولی روی آن قرار دهید مثلاً یک کلید ویک TextBox.... حال بصورت دستی یک متن که شامل حروف فارسی و انگلیسی باشد (مانند خرید کاغذ A5) بهم برای عنوان فرم وهم رای این دو آبجکت تعیین کنید. حال فرم خود را انتخاب کرده و RightToleft را بزنید... خواهید دهید بطور کاملاً نرمال هم فرم و هم آبجکتهای داخل آن از این خاصیت پیروی خواهندکرد، حال در حالت دوم RightToLeftLayout را نیز true کنید چیزی که مشاهده میکنید دقیقاً  همان امکانی است که شرکت اصلی در نسخه 15 ایجاد کرده است به کلیدهای بالای فرم نیز دقت کنید که از سمت راست به چپ کشیده شده اند.
بنده اشکالات زیاد دیگری نیز در این مجموعه ی(به اصطلاح فارسی شده) مشاهده کردم که یکی دیگر از آنها امکان RTL در XtraGrid متاسفانه منوی بخش عناوین و گروه بندی را ناقص میکند. یک XtraGrid از نسخه 15 روی فرم خود قرار داده و RightToleft آنرا Set کنید و فرم را اجرا کنید، حال در حالت اجرا روی عناوین ستون های ایجادشده برای گرید راست کلیک کنید، مشاهده خواهید کرد که نصفه متون منوهای مربوطه به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست و کاری هم از دست برنامه نویس برای رفع این مشکل برنخواهد آمد بجز اینکه منوهای آنرا در قسمت تنظیمات غیرقابل دسترس ونمایش کند که در اینصورت بیش از نیمی از امکانات این گرید قدرتمند را از دست خواهد داد. در بخش چاپ هنوز بطور کامل پشتیبانی از زبان فارسی پیاده سازی نشده است به عنوان مثال RightToLeft ار دراینمورد تست کنید تا متوجه منظور بنده شوید.
نتیجه اینکه: این مورد به نوعی جهت از سر باز کردن درخواستهای مکرر برنامه نویسان از شرکت اصلی بوده که طی چند سال اخیر از این شرکت در مورد پشتیبانی از زبان های RightToLeft درخواست شده ودر حال حاضر بصورت کذایی ارائه شده است وبنده به شخصه مطمئنم که شرکت اصلی بیش از این در این مبحث هزینه نخواهد کرد چرا که هر روزه نقش نرم افزارهای ویندوز کمرنگ تر از قبل شده و استقبال از برنامه های تحت وب توجه توسعه دهنگان شرکت DevExpress را نیز بخود جلب کرده است.
(( دوستان توجه داشته باشید که این فقط یک نظر شخصی بود که با توجه به تجربه خود در این زمینه خدمت شما عزیزان عرض کردم))... حال در استفاده/عدم استفاده از آن خود دانید.
پاسخ:
سلام
یک قانون در شرکت های آمریکایی وجود دارد آن این است:
یا سراغ چیزی نرو یا اگر میری با قدرت برو

حالا که این شرکت لطف کرده و RTL را در نسخه ویندوزی خود قرار داده باید قبول کنیم که 100 درصد آنرا بهتر و بهتر خواهد کرد.

نبود تقویم شمسی اصلا مهم نیست، مگر در کجای برنامه می خواهیم تقویم شمسی استفاده کنیم، کاربران راحتند که فیلد تاریخ را خود وارد کنند تا انتخاب کنند. من این ابزار رو با برادرم کوچکم فارسی کردم ولی هیچ وقت از تقویمش استفاده نکردم.
پس کسی به خاطر نداشتن تقویم فارسی این همه امکانات را بی خیال نمیشه.

از این گذشته این ابزار آنقدر قدرتمند هست که در قسمت لوکالایز یکسیری اصطلاحات را فارسی کنیم، البته آنها هر قدر هم لطف کنند فارسی کنند باز هم شاید دلچسب نباشد و خودمان بخواهیم یکسری جملات را فارسی کنیم.

به نظر من این شرکت بر اساس قانونی که گفتم RTL را به بهترین شکل ممکن در کامپوننت های خود توسعه خواهد داد همانند کامپوننت های WPF که اول RTL آنها ضعیف بود ولی الان خیلی بهتر شده است.

موفق باشید
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۵ فرشید علی اکبری
جناب آقای بابک حسین پور
در این خصوص خدمت شما دوسا عزیز عرض کنم که فایل های Localize شرکت اصلی (مربوط به بخش فارسی) نیز بسیار ناقص می باشند که توسط برنامه نویسان باید کامل تر و جامع تر شده تا شکیل بودن این کامپوننت ها در نرم افزارهای شما را زیر سئوال نبر. (که این خود داستانی مفصل دارد).

موفق باشید.
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۵ بابک پورحسین
با سلام و تشکر از توجه کلیه دوستان و نظرات مفیدشون
آقای علی اکبری لطفا بفرمایید چاره کار چیه ؟ چون قطعا در حد توان مالی بنده به شخصه نیست که برم و حدو دو الی سه میلیون برای نسخه فارسی شده هزینه کنم
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۲ فرشید علی اکبری
جناب پور حسین سلام 
وقت شما بخیر
جالبه خیلی از برنامه نویس هایی که تا امروز در این زمینه با بنده تماس گرفتند همین جمله شما رو از بنده سئوال کردند و پیشنهاد دوستانه من به این دسته از افراد این بوده که: تا حالا از خودتون شده بپرسین علت رو آوردن اکثر برنامه نویسان دات نتی در کشورهای مختلف به این مجموعه کامپوننتها  چی بوده؟ اصلا دلیل تصمیم خود شما از بکارگیری این مجموعه ابراز حرفه ای در پروژه هاتون چیه؟ بنابراین نتیجه میگیریم که ابزاری بنام DevExpress با قدرت، زیبایی وانعطاف بسیار بالایی که داره باعث به چشم آمدن و درخشش این مجموعه در کنار کامپوننت های سایر شرکتهای رقیب خود شده ودر این شکی نیست.
و اما بنده به شخصه معتقدم برنامه نویسانی که سرمایه گذاری در بخش پروژه های خود را (هزینه) تلقی میکنند و از ارزش افزوده ی زیادی که مجموعه فارسی شده این کامپوننت ها برای آنها در طول زمان ایجاد میکند غافلند همان بهتر که عطایش را بر لقایش بخشیده و از Janus یا DotnetBar که بطور رایگان درسایت ها یافت میشود استفاده کنند تا اینکه به نسخه 15 و کذایی ۀآن روی آورده و پس از مدتی پشیمان شده که دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش... 
=========================================
و اما ...
آن دسته از دوستانی که ادعا میکنند که خودشان یا با کمک دیگری این مجموعه را فارسی کرده اند بهتر است ادعای خود را با توزیع آن بین برنامه نویسان به اثبات برسانند وگرنه خیلی ها هستند که تا این زمان این ادعا را کرده اند و وقتی بنده به شخصه خروجی کار آنها را دیده ام به جز عدم دقت و عدم ظرافت و مهمتر از همه ناقص بودن بخش های مختلف خروجی ادعاهای آنها (تا امروز) مورد جالبی که در زمینه بومی سازی این مجموعه خوب کار کرده باشند را ندیده ام. (بهتر بود قبل از داشتن سورس نسخه 15 ومشاهده کلاس کذایی RTL ای که برایش ایجاد کرده اند ادعا میکردید) هرچند تا امروز چندین وچند اشکال بسیار بزرگ در آن دیده ام که از انتشار اشکالات در اینجا خودداری میکنم.
و متاسفانه در حیرتم از آندسته از توسعه دهندگانی که (مثلاً) برنامه نویسی سیستم های مالی اداری را انجام میدهند ولی از طرفی میگویند: 
((نبود تقویم شمسی اصلا مهم نیست، مگر در کجای برنامه می خواهیم تقویم شمسی استفاده کنیم، کاربران راحتند که فیلد تاریخ را خود وارد کنند تا انتخاب کنند. و...)) .... خب اینهم نظر ایشان است که نحوه عملکرد و نرم افزار(های) اینگونه افراد را بخوبی می توان تصور کرد...(روشهای قدیمی با دیدها و سبک های قدیمی)
یعنی در نرم افزارهایی مثل حسابداری مالی- حقوق دستمزد- پرسنلی و هر آنچه که در این زمینه بنظرتان برسد شما نمیخواهید از DateEdit در بخش Repository ستونهای گرید و امکاناتی که این گرید قدرتمند به شما میدهد بطور خطی و غیره در ویرایشات استفاده کنید؟(پس اصلا چرا از این ابزار استفاده میکنید؟؟!!!) یعنی هیچ درخواستی تاکنون نداشته اید (مخصوصاً در سیستم های حقوق و پرسنلی) که کاربر دائم نمیخواهد با زدن کلید ویرایش، اطلاعات رکورد انتخابی Grid در فرمی دیگر به نمایش درآید و پس از ویرایش کلید ثبت را درآنجا بزند. این همه مشخصات پرسنلی و غیره حلوی دید کاربربوده و باید بخاطر پائین بودن سطح کیفیت نرم افزار موجودش برای ویرایش تک تک مشخصات رکوردهای موردنظر خود کلیدهای پی درپی واضافی بزند(که در اصل این روش، روش برنامه نویسی باستانی است که در زمان قبل از دات نت رواج داشت). در عجبم که یک چنین برنامه نویسی چگونه می تواند از این همه امکانات چشم پوشی کرده وادعای فارسی کردن این مجموعه را داشته باشد!!!!
اگربنا براین باشد که با داشتن سورس فقط فایل های لوکالایز را تصحیح یا تکمیل نمائید ایا نام اینکار از نظر شما بومی سازی این محصوصل است؟ چه عرض کنم...؟!!
یعنی برنامه نویس از امکانات Scheduler با این همه قدرت وسرعت وظرافت که می تواند سطح کیفی نرم افزار شما را برای مدیران سازکانه وشرکتها درسطحی عالی جلوه دهد به راحتی باگفتن ((نبود تقویم شمسی اصلا مهم نیست)) چشم پوشی میکند؟ جالب است...
(دوستان دوران تهیه چرخ دستی آنهم با چرخهای چوبی خیلی وقت است بسر آمده... است).
مطمئناً چنین برنامه نویسی از خیلی از امکانات دیگر این محصول قدرتمند چشم پوشی و صرفنظر کرده است مانند: منوهای نصفه نیمه در XtraGrid و Pivot - چاپ و پیش نمایش Pivot و.... و....
=========================================
دوستان گفته اند که یک قاتون امریکایی این چنین میگوید:
یا سراغ چیزی نرو یا اگر میری با قدرت برو
احسنت... اگر حمل بر خودستایی نباشد باید عرض کنم که این مورد دقیقاً در مورد شخص بنده صدق میکند و بهمین خاطر و با آخرین توان و نیرو برای سازگاری این مجموعه با زبان برنامه نویسی تمرکز کردم و تا به نتیجه عالی نرسید دست از آن برنداشتم.
=============================================
جالب است شما با استناد به سازگار کردن RTL در WPF توسط شکرت اصلی را با نسخه ویندوزی یکی میدانید؟ اصلاً اینطور نیستف چرا که همگی میدانیم سفره ی نرم افزارهای ویندوز اپلیکشن در کشورهای زیادی جمع شده و دنیای برنامه نویسی به دریچه وب روی آورده است پس چرا باید شرکت اصلی نیرو و زمانی را برای ادامه بومی سازی این محصول برای فارسی زبانان کند؟ مگه منو شما به محض اینکه کاربری درخواستی را ارائه کرد بدون بررسی اینکه این تغییر در نرم افزارمان برای سایر کاربران نیز کاربرد داشته و موجب ارتقا کیفیت و فروش محصولمان میشود دست به تغییری میزنیم که حال این انتظار  بی پایان را به دیگران نوید میدهید؟!!!
=========================================
دوستان عزیز توجه داشته باشند که بنده فقط نظر شخصی خودم را اعلام کردم تا با دیدی شفاف تر تصمیم به استفاده/عدم استفاده از محصول نسخه 15 در پروژه های خود را بگیرید.

پاسخ:
سلام دوست عزیز

علی رغم اینکه در قسمت نظرات تبلیغاتی انجام شده است ولی باز نظر شما را تایید کردم تا مشکلی نداشته باشیم

آقای علی اکبری لطفا کمی خویشتن دار باشید
بنده می دانم که چقدر زحمت کشیده اید و این مجموعه را فارسی کرده اید ولی بهتر است الان که این شرکت این ابزار را دارد فارسی ارائه می کند کمی باهاش ملایم تر باشید به هر حال بازار بالا و پایین دارد.

حرف شما اینگونه است: چون این شرکت RTL کرده است، این امکان کذایی است و خوب نیست برنامه نویسان نباید گول بخورند چون امکان الکی گذاشته است.
با این حرف شما کل این شرکت را زیر سوال می برید.


به هر حال این همه کوبش از سمت شما اصلا حرفه ای نیست.

با تشکر فرید طاهری
بالا مهندس فرشید علی اکبری بندهای خیلی خوبی رو اشاره کردن و دوست عزیزمون م تو پاسخ بهشون نقصش کردن البته نمیشه گفت ایراداتی که مهندس گرفتن وجود نداره کاملا درسته و بیشتر از این هم داره ولی در مورد اینکه دورستش نمیکنن به نظر من اشتباه چون تازه این شرکت میخواد مشتری هایی رو به خودش جلب کنه که مثل زبان فارسی راست به چپ هستن که تعداد این کشور ها هم کم نیست. برای همین مطمئنا تو نسخه های بعدی به خاطر فید بک های که به این شرکت میشه بهتر از این میشه همینطور هم که میبینید ورژن های جدیدش هم هی پشت هم در حال آمدن به بیرونه من بر عکس حرف مهندس به این کامپوننت در WinForm امیدوارم.
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۶ فرشید علی اکبری
سلام
دوستانی که مدعی سازگار کردن نسخه های DevExpress قبل از 15 می باشند پس حتما می توانند مدعی پیاده سازی RTL کردن منوهایپیش نمایش  استیمول سافت نیز در حالت  فارسی نیز باشند و  درغیر اینصورت ادعا بر روی بومی سازی نسخه 15 این مجموعه که توسط شرکت اصلی و بصورت کذایی انجام شده، نسبت بخود نداشته باشند.
بنده در خصوص یکپارچه سازی منوهای استیمول ریپورت (منوهای ایمیل و اکسپورت)خیلی وقت پیش نیز مقاله ای تهیه کردم ولی متاسفانه یخاطر تعدادی ایمیل بیجا که برای بنده ارسال شد از ارائه آن کلاً منصرف شدمزیرا مباحث مربوط به این نوع پیاده سازی ها مستلزم تجربه و تخصص خاص خود می باشد که هرقسمت آن نیز ساز و کار مخصوص بخود را دارد.
از طرفی پیاده سازی تاریخ شمسی در این محصول بزرگ و حرفه ای نیز مباحث خاص مربوط بخود را دارد که چنانچه به عنوان مثال منه نوعی از دسترسی به این پیاده سازی به کمبود اطلاعاتی و تجربه در این خصوص دچار هستم دلیلی بر رد استفاده از پشتیبانی تاریخ شمسی در این مجموعه نباید باشم. چرا که این مورد مطمئناً توسط کاردانان آن در داخل کشور مرتفع شده و در پروژه های مالی، اداری، مدیریتی کاملاً در حال استفاده و بهره برداری می باشد.

پاسخ:
سلام

بنده نمی دانم الان بحث استیمول به این Dev چه ارتباطی دارد ولی من به همراه برادرم کوچک نسخه 8 این مجموعه را فارسی کردیم و استفاده می کنیم
درست است قدیمی است ولی امکانات زیادی دارد.

امیدوارم در آینده کمی ملایم تر رفتار کنید، استفاده کردن یا عدم استفاده کردن از این ابزار به اصرا من و شما بستگی ندارد.
به هر حال خود خوانندگان می توانند نسبت به نظرات قضاوت کنند

با تشکر و احترام
فرید طاهری

سلام


خیلی متشکرم که به سرعت ورژن جدید رو قرار دادین.

عرض سلام دوباره


من این ورژن رو نصب کردم ولی با patch 6.2 کرک نشد. اشتباه از من بوده یا پچ دیگه کار نمی کنه؟

پاسخ:
سلام
Patch نسخه 7 را باید دانلود کنید
این نسخه ورژن 15.1.5 را ک.ر.ک می کند. 
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۴ بابک پورحسین
درود . من فایلهای Localize فارسی رو از شرکت اصلی پس از ثبت نام دانلود کردم و طبق راهنما پیش رفتم . برای Grid  فارسی شد ولی برای PivotGrid  خیر . برای شما هم همینطوره یا باز باید روش دیگه ای اعمال کرد ؟
پاسخ:
با سلام
عالیه. فکر می کنم Localize مربوط به  PivotGrid باید جدا باشد. البته من نگاه نکردم، یه نگاه بکنید و نتیجه را اینجا بگین تا سایر دوستان هم استفاده کنند.
۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۹ بابک پورحسین
درود . ببینید من تمام فایلهای Localize رو دانلود کردم و طبق راهنمای سایت مربوطه بایستی دی ال ال های مربوطه در یک پوشه با نام Fa  در کنار فایل اجرایی برنامه باشه و چند خطی هم کد در متد Main  برنامه هست . ولی نمیدونم چرا PivotGrid فارسی نمیشه . در صورتیکه کلیه دی ال ال ها در پوشه Fa  موجوده
سلام
می شه یه لطفی بکنید لینک دانلود PATCH 7  رو بزارید چون منم تو کرک نسخه جدید مشکل خوردم
ممنون
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۴ فرشید علی اکبری
سلام
جهت دریافت نسخه های جدید از این کامپوننت و حتی دسترسی به سورس کدهای شرکت اصلی می توانید به لینک زیر مراجعه نمائید.


۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۸ مهتاب مهربان
سلام. میشه به من منابعی برای استفاده از devexpress  معرفی کنید؟ خیلی باهاش مشکل دارم. وقتی میخوام خروجی اکسل بگیرم . دستیابی به edit form  در grid view . و .... متشکرم .

باور نکردنی! این بلاگ خیلی شبیه به وبلاگ قدیمی من است! این است
در یک موضوع کاملا متفاوت است، اما تقریبا همان طرح و طراحی صفحه است. انتخاب عالی رنگ!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">