وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

وبلاگ رسمی برادران طاهری | نیک آموز

نوشته‌های غیرفنی و روزمره

دردسرهای استفاده از قابلیت های جدید SQL Server

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵ ب.ظ

سلام دوستان

چند روزی است که درگیر استفاده از برخی از قابلیت های SQL Server 2014 برای یکی از سازمان هایی که به صورت مشاوره ای با آن کار می کردم شده بودم. خدا را شکر بیشتر قابلیت ها (مانند Always-ON ، استفاده از Filestream ، پارتیشن بندی جداول در SQL Server و...) را تونستیم به خوبی در سازمان مربوط پیاده سازی اما چند روزی بود که در گیر مشکلی در زمینه استفاده از Filestream داشتیم برای حل این موضوع از سازمان مربوطه یک روز فرصت تست گرفتم و بالاخره تونستم با تست فرآون راه حل مشکل را با کمترین میزان Down Time و ... پیدا کنم

 پاک نشدن Containerهای اضافی Filestream در SQL Server مربوط به Always-ON و تراکنش ناتمامی بود که باعث بوجود آمدن این مشکل شده بود. خدا را شکر با حذف مجدد Availability Databases در Always-On و پاک کردن Containerها مشکل حل شد.

مقاله زیر می تواند در این مورد به شما کمک کند

http://www.sqlhammer.com/blog/filestream-garbage-collection-with-alwayson-availability-groups/

البته روشی که من استفاده کردم کمی با این حالت فرق داشت که به آن اشاره کردم.

ضمنا بهتر یادمون باشه هنگام برخورد به این نوع مشکلات سریع موضع گیری منفی در زمینه تکنولوژی جدید نداشته باشیم .


نظرات  (۱)

با سلام خدمت شما 
در کل

 کار فنی = سر و کله زدن با چالشها 

برای من هم وارد خاصی روی HA رخ داد ... مثلا من روی CDC به مشکل خوردم و با Trace و بررسی عملکرد CDC و استپهای اون آخر هم به نتیجه مشخصی نرسیدم .. نکته جالبش هم این بود این مشکل فقط در حالت خاص اون مجموعه رخ داد که با رست کردن سرور sql مجموعه همه چیز رو براه شد .. ولی برای هر بار راه اندازی cdcجدید باید مجدد سرور sql رست میشد ... و این مورد رو هیچ جای دیگه ندیده بودم! .. بهرحال دست به عصا همچنان در حال پایش شرایط هستیم!! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">